måndag 25 april 2011

Familjeutökning

Min familj har växt.
Jag har fått 27 stycken syskon.
Japp, du läste rätt, 27 stycken!
Nu är det så att syskonen är höns.:)

Åh, vad jag har saknat att ha höns! Vi hade höns för typ två år sedan men pga sjukdom tog vi bort dem.:'( Saknar dem!

Idag flyttade det hit 21 stycken kycklingar.
 Dem är så små och söta. :)

Fyra stycken ung höns på typ tre veckor flyttade också hit.

Nu får ni säga Hej till Börje och Berit!

Fråga mig inte varför dem heter Börje och Berit, men min familj tyckte det var bra namn.:) Jag kommer bara att tänka på Fylle-Börje i serietidningen "Uti vår hage".
Jag kan säga att jag fick en liten chock när jag såg Börje för första gången. Han jätte stor! Han är av rasen brahma, det är även dem andra kycklingarna och unghönsen. Berit däremot är en hedermorahöna.


Nu hoppas jag att alla klarar sig och ingen är tupp (förutom Börje då). Det är rätt svårt att se vilket kön dem är när dem är små. Så antagligen är det några fler som är tuppar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar