torsdag 3 januari 2013

Året 2012 - Sammanfattning

Hej 2013, här kommer en sammanfattning av 2012.

Januari
Januari är en sån där månad då det inte händer så mycket. Jag jobbade med skoluppgifter och fotade reklambild till "mitt godisföretag" och fotade krigsbilder som skulle se ut som dem var med i en film.

Februari
Mer hände i Februari, då jag åt massor av semlor, hade besök av tre råddjur en morgon och byggde kakfatt av porslin och snapsglas. Familjen började utökas av kycklingar och min favorit Knutte föddes. Jag tog lite bilder på honom och hans syster Julia. Hängde även lite i skolans fotostudio och en eftermiddag drog vi på skridsko-utflykt, som dock sluta med att vi inte orkade åka skridskor.

Mars
Mars kom med vårvärme och sol. Jeansjackan fick ersätta vinterjackan! Härligt! Jag och Anna var till Svampen för att fota varandra, men det gick inte så bra eftersom det blåste massor. Jag illustrerade en del till en uppgift i grafisk kommunikation och gjorde blandannat ett slott.
April
Likt ett april-skämt så snöade det första april, men sen har jag för mig att det var rätt bra väder. Jag fyllde 18 och kände mig gammal. Praktiserade med att fota en innebandy cup och tog årets första åk med crossen. I slutet av månaden var jag på familjeutflykt till ett naturreservat.

Maj
Maj var en väldigt stressig månad då skolan innerhöll mycket plugg. Hade skoluppgifter hela tiden och var så skoltrött. Men Maj var ändå en väldigt bra månad och jag hann fota en del, speciellt mycket porträtt. Det bästa med Maj, var konserterna. Först var jag till Stockholm, käkade burgare på Hard Rock Cafe innan jag såg Ozzy Osbourne på stadion. Dagen efter var jag på Metallsvenskan, och såg bland annat U.D.O. Himla bra konserter! Annars hann jag även med att titta på råddjur i skogen, fika ute, tittade på gamla bilar och var på friluftsdag med skolan. Mellan alt försökte jag att plugga till körkortet och övningsköra.



Juni
Det blev juni och jag gick ut andra ring. Sommarlov med parkhäng och sommarstugehäng. Första dagen på månaden sov jag i vindskydd med några kompisar och höll på att frysa ihjäl. Jag fotade självporträtt med min favorit tupp Knutte och sedan fyllde våran minsta katten ett år. Annars hände det inte så mycket denna månad, njöt av sommarlovet, lätt kameran vila och pluggade körkortsteori.


Juli
I juli var kameran mer med, blandannat till Stockholm där vi gick på museum och tittade på utsikten från Kaknästornet. Jag träffade även på kor, plockade blåbär och gick på loppis. Mer sommarstugehäng och så var jag på extrem enduro tävlingen; Battles of vikings. Upptäckte att det var väldigt kul att fota enduro.

Augusti
Det blev Augusti och jag njöt av det sista av sommarlovet innan skolan började igen. I början av månaden sov jag i vindskydd för andra gången denna sommar och njöt av att vara så himla nära naturen. Den 7 Augusti är en dag jag alltid kommer minas eftersom jag tog mitt körkort då, lycka! Några dagar efter det körde jag ner till Rejmyre för att gå på festival. Hade så himla kul och såg mängder av bra band, som Alice Cooper, Michael Monroe och Hardcore Superstar. Hemma värpte hönorna fram gulliga kycklingar och vi hängde mest vid hönshuset hela tiden för att titta på dem. Dör så söta kycklingar är! Jag körde enduro på en riktig endurobana och var så himla nöjd över mig själv att jag gjorde det. Avslutade månaden med Örebro Pride.

September
Hösten kom och jag tittade på älgar med Morfar. Skolan började dra igång på riktigt med läxer och uppgifter, vi muntrade upp oss med att gå på kondis. Så var jag på en mysig spelning med Generalerna. Studiebidraget gick åt att köpa konsertbiljetter till Sabaton och Iron Maiden. Bra köpt, tycker jag.


Oktober
Löven låg på marken i Oktober och jag plockade äpplen direkt från trädet. Hängde på loppisar och köpte blandannat en Polaroid kamera. Fotade självporträtt till en skoluppgift och började med projektarbetet. Sen drog jag även runt på Örebros gator som en zombie.

November
November spenderades väldigt mycket med fotouppgifter och projektarbetet. Var på hästtävling (ni ska få se bilderna någon dag) och var till Stockholm med skolan för att gå på Moderna museet och Fotografiska. Tittade även på spelningar på Kulturnatten och bakade pepparkakor.



December
Upptäckte precis att December inte var en sån bra fotomånad, fotade inte mycket. Men det jag gjorde istället för att fota var att gå på konsert och se Sabaton, Raubtier och Dynazty. Varit mycket på secondhand och fyndat och så var det jul och nyår som var fint! Inför jul var jag med Morfar till skogen och högg gran.

2012, jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag ska säga om dig. Men rätt bra var du faktiskt! 

2 kommentarer :

  1. Kul att titta på alla bilder!! / Susanne H.

    SvaraRadera
  2. Det var en härlig årssammanfattning.

    SvaraRadera