söndag 3 mars 2013

Februari - instagram

Jag började februari med att fika. Först hos Farmor och Farfar och sedan på Erikshjälpen.
Jag har fyndat fint porslin från Rörstrand.
Det har varit gråt och trist, men då är det tur att man har en Mille som gör en glad.
Jag har ätit semlor såklart.
Så här ser det ofta ut när jag går hemifrån, med en Mille som står och tittar efter en i köksfönstret. I badrumsfönstret ovan sitter oftast någon katt, här Pipas.
Jag har köpt tre flora-böcker, varav två var på tyska. Men jag köpte dem pågrund av de fina bilderna. Fint att riva ut en sida och sätta i en ram.

Jag hittade den här fina klänningen på Bra och Begagnat. Fingrade lite på den innan jag bestämde mig för att den fick följa med mig hem. Antagligen kommer jag att bära den på studenten.
Gullig katt.
Jag har laddat min Agfa super silette-lk med film, första gången jag fotar med den. Har ärvt kameran efter min farfars far. Känns fint att få fotografera med samma kamera som han en gång har fotograferat med. Att få se dagens liv genom en kamera som även fångade livet och ögonblick från blandannat 60-talet.

1 kommentar :

  1. Bra idé det där med böckerna! Hälsn Susanne H

    SvaraRadera