måndag 17 juni 2013

Studenten

Nu är det över en vecka sedan som jag tog studenten, och jag tänkte att vi kunde ta en titt på några bilder från dagen. Bilden här ovan tog mamma på mig innan jag åkte in till stan för champagnefrukost, fotografering och avslutning i Hjalmar Bergmanteatern. Det var musik, tal, stipendieutdelning och mösspåtagning.



Här hade jag precis sprungit ut!

Nervositeten innan utspring var på max! Vi på medieprogrammet ville synas, därför sprang vi ut till Imperial March från Star Wars och rökmaskin. Det var coolt! För i och med att vi sprang ut finns inte längre medieprogrammet kvar. Snyft.

Efter flak över stan, kom jag hem i den här gula corvetten som min pappa hade lånat.

Nackdelen med en cool bil är att den tar uppmärksamhet.
Jag och min kusin Johannes hade studentmottagning tillsammans. Hade fixat fint i ladan här hemma.

Mat! Det var Pappa pepp på!
Fina Mormor och Morfar!
Ladan var pyntat med vimplar!
Mormor och Morfar med deras stora barnbarn.


Presentöppning. Så himla mycket fint jag fick, tack!



Helt plötsligt hade de flesta åkt hem. Shit, vad hände tänkte jag och kunde andas ut.
Varför leksaksmaskiner på bordet? Jo, kusinen hade gått maskinförare! Fanns även några kameror utsprida i lokalen som symboliserade min utbildning.

Vi som var kvar satt ute och åt av maten som fanns kvar. Djuren ville såklart också vara med då.
Sedan skjutsade Pappa in mig i Corvetten till stan, där jag fortsatte att fira studenten.

Avslutningsvis vill jag tacka alla som var med och firade mig! Tack! Och tack för alla fina presenter och blommor!

3 kommentarer :

  1. Får tårar i ögonen, så fint!
    Hade verkligen velat vara med!
    KRAM Maria

    SvaraRadera
  2. Ladan, en underbar plats för studentmottagning. Hur läckert som helst.

    SvaraRadera
  3. Vimplar! Vilken bra idé det var! / moster

    SvaraRadera