tisdag 29 april 2014

London, du var min för en vår.

_MG_7835
_MG_7710 _MG_8021 _MG_8005 _MG_7439 _MG_7619 _MG_7906 _MG_7376 _MG_7253 _MG_8308 _MG_7394 _MG_7731 _MG_7904 london_insta _MG_7469 De två näst sista bilderna har jag snott från Anna.


Mina tio veckor i London är nu över.
Jag landade på svensk mark i lördags. Det har varit en fantastisk tid och jag är så himla glad över att jag valde att åka till London. Det har varit så himla roligt och jag har träffat så många nya vänner från olika delar av världen. Vi har lärt oss engelska, utforskat Londons gator och druckit för mycket öl tillsammans. Jag har lärt mig om andra kulturer, språk och testat annorlunda mat. Min engelska har blivit betydligt bättre och jag är nu tryggare i att använda den. Jag är inte längre livrädd. Det har verkligen varit berikande tid! Jag har levt ett liv i England som skiljer sig från det jag lever här hemma. Att leva i en storstad är väldigt kul, men min själ trivdes inte. Jag har kommit fram till att jag behöver se ut över gärden, lyssna på tystnaden och få vara totalt ensam ibland. Det är där jag trivs bäst. Men jag är tacksam över att jag har fått uppleva hur det är att leva i ett annat land. Det har fått mig att växa som människa. Den här våren är en vår jag alltid kommer att minnas!

Tack London och tack alla fantastiska människor! 
Jag hoppas vi ses snart!

2 kommentarer :

  1. Fint skrivet och välkommen hem igen! Hälsningar moster S.

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Det låter härligt det du skriver om din Londonvistelse.

    SvaraRadera