tisdag 24 juni 2014

London - Analogt pt.1

Med mig till London hade jag såklart min Nikon FG, och vi fotograferade en rulle film på London gator och äventyr.
Jag tänkte vi skulle ta oss en titt på några av bilderna.

Analogt-London_14w-1

Första bilden är en skakig än. Fotograferat från sättet längst upp på en dubbeldäckare, vi var på väg till Oxford Street. Ej lätt att fotografera från buss då de kör som fartdårar.

Analogt-London_14w-2

Den här bilden är fotograferad bara en liten stund efter den förra.

Analogt-London_14w-3

En till bild från bussättet. Fint hus tycker jag.

Analogt-London_14w-4

Utsikt från leksaksbutiken Hamleys, som består av sju våningar med leksaker. Vi gick omkring där över en timme, det är tur att vi inte var fem år och ville köpa allt.

Analogt-London_14w-5

Kvällssol.

Analogt-London_14w-6

Utsikt från tunnelbanan på väg hem till Willesden Green.

Analogt-London_14w-7

Saknar smidigheten med tunnelbana. Aldrig behöva anpassa sig till några tider, eftersom tunnelbanan gick med bara några minuters mellanrum. Lite annat än att åka länsbussen som går ungefär en gång i timmen.

Analogt-London_14w-8

Willesden Green, antagligen på väg till tunnelbanan.

Analogt-London_14w-9

Det var vår.

Analogt-London_14w-10

Väntar på tunnelbanan vid Finchley Road, där vi alltid fick byta tunnelbana när vi skulle till skolan.

Analogt-London_14w-11

Promenerade runt i London. Det höga huset i bakgrunden är tågstationen St Pancros, där även tunnelbanan Kings Cross St Pancros gick ifrån. Ditt åkte vi dagligen eftersom det var stationen närmast vår skola. Namnet St Pancros får mig alltid att tänka på pannkakor.

Analogt-London_14w-12

Kväll på vår gata i Willesden Green.

Analogt-London_14w-13

Körsbärsblommor.

Analogt-London_14w-14

Oxford Street, där hängde vi en del. Tror huset med flaggor är det berömda varuhuset Selfridges. Jag älskar tv-serien Mr Selfridges, så jag var tvungen att gå omkring där i några timmar. Flott varuhus!

Analogt-London_14w-15

Spitafields Market.

Analogt-London_14w-16

Det bästa med Londons alla marknader är maten! Finns mat från världens alla hörn. Ett tips om ni besöker London, ät mat på någon av alla marknaderna. Camden Lock Market och Backyard Market är mina två favoriter.


 

2 kommentarer :

  1. Det blev en riktig rundtur med dina härliga bilder.

    SvaraRadera
  2. Jag blir sugen på att åka till London! Skulle äta Fish & Chips varje dag. Hälsn, moster S.

    SvaraRadera