tisdag 22 december 2015

Lera

Untitled Untitled Untitled Untitled Untitled Untitled Untitled Untitled Untitled Untitled Untitled UntitledUntitled Untitled


Det är jullov och jag är hemma i Hidingeby. Halva tiden med keramik har passerat och det har varit en väldigt rolig höst. Jag har väl mer eller mindre bott i skolans keramikverkstad, spenderat dagarna med att blandannat dreja likadana kaffekoppar, sätta ugnar, byggt obekväma stora koppar, testat andra bränningstekniker, lärt mig om glasyrer och så har jag städat upp efter mig. Lortigt blir det fort, drejskivor och arbetsbänkar. Jag har varit trött och frustrerad men också lycklig. Alltså lera, vilket material. Helt fantastiskt! Men nu ska jag njuta av lite julledighet, försöka att inte sakna keramiken alldeles för mycket.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar