torsdag 24 mars 2011

Soffa

Ända sedan i höstas då vi flyttade hit, har jag varit på jakt efter en soffa. Eftersom jag tycker om gamla prylar och har bara gamla möbler i mitt rum så ville jag inte ha någon Ikea soffa(om inte soffan var ifrån någon gång runt 50-talet). Tycker att dagens soffor är så stora och klumpiga. Dem skulle inte passa i mitt rum. Istället för Ikea blev det att titta på Blocket. Det är grymt bra att blocket finns!:) Förra veckan hittade jag(eller rättare sakt Mamma) en snygg soffa ifrån 40-talet(kan vara ännu äldre). Förra torsdagen var vi och tittade på den och nu i tisdags var vi och hämtade den!:)

Vist är den grym! Den är lite svängd, snyggt tycker jag! Dock så fjädrarna lite konstiga och tyget är slitet. Men med den åldern är det inte så konstigt! Kanske någon vacker dag att jag ska renovera den. Men det är lättare att köpa några plädar och kuddar så syns inte tyget.:)

Fina fötter! Inget "fejk trä" som det är i dagens möbler. Riktigt trä är det!:)

Jag är nöjd med min soffa!:)

1 kommentar :