fredag 3 juni 2011

Sol och kreativitet


Solstolen, där har jag spenderat mycket tid idag. Fan vilket härligt väder det har varit! Invigde min ena nya bikini och shorts. Varit ute hela dagen och stekt i solen. Härligt!

Käkat glass med chokladpulver hann jag med att göra idag....
....och prata med hönsen

Den friska luften fick mig att bli pysslig och kreativ. Jag tittade mig omkring på gården och fann en låda med gamla koppar och fatt. Dem har funnits i den förfallande lekstugan som stod bakom vårat garage, men lekstugan har lillebrorsan rivit. Hm, vad kan man göra med gamla koppar och fatt? Man kan limma ihop dem, så det blir så här eller så här. Men min idé krossades rätt fort för vi hade inget lim. Men då kom jag på att jag kunde cykla ner till bygghandeln och kolla om dem hade lim. Så jag cykla ditt men det hade inge lim. Så istället letade jag upp ståltråd och gjorde om kopparna till ljuslykter/blomvaser som jag sedan hände upp i träden.

 Så snyggt, haha!:) Älskar återvinning!:)

1 kommentar :