söndag 25 september 2011

Kameror från min farfars far

För sisådär tre veckor sedan skrev jag i det här inlägget att jag hade ärvt tre kameror efter min farfars pappa. Tänkte nu visa er vad det var för kameror!:)


Den ena var en Agfa Silette-LK.
Blev så glad när jag skruvade av kameran från väskan och upptäckte det här. Kändes så fint på något sätt. Min pappas farfar, Erik Andersson. Min pappa skriver på samma sätt som sin farfar. Min farfar skriver också så. Dem skriver bokstäverna kantiga. Det ska jag också börja med!:)
Nästa kamera är en Kodax Six-20 Brownie C.
Så söt kamera!:) Fanns även film i! Spännande, filmen har typ suttit där i femtio år eller nåt.
I denna fina väska hittar men en...
...Franka Solida III. Även i denna kamera finns det film i. Undrar vad kameran bär på för hemligheter? Någon gång ska jag framkalla filmen. Spännande!:)

3 kommentarer :

  1. Han hade ett bra telefonnummer! Bara tre siffror långt. Hova 372, tack! Hälsn, Susanne

    SvaraRadera
  2. Guuud så avis jag blir! Underbara kameror!!!!

    SvaraRadera