onsdag 1 januari 2014

Lista 2013

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Ja, jag tog studenten och visste helt plötsligt inte vad som väntade till hösten. Gjorde arbetsprover till skolor, var på intervjuer till både utbildningar och anställningar. Besökt arbetsförmedlingen, gått (går) hos jobbcoach och kommit fram till att det inte är något roligt att vara arbetslös. Har fått upp ögonen för politik och gått med i både Feministiskt initiativ och Unga feminister.

Vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minas?
Den 7 Juni då jag sprang ut ur skolan.

Vilka länder besökte du?
Inga, jag har hållit mig i Sverige.

Bästa köpet?
Canon Blixt 430EX II

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, Mille! Han flyttade hem till oss i januari, snart ett år sedan.

Och ledsen?
Att se min farmor bli mer dement sjuk.

Saknar du något från år 2013 som du vill ha 2014?
Ett jobb!!

Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit till vara på tiden! Göra mer roliga saker och fotograferat mer. Inte låtit bloggen eka tomt. Bättre bloggande 2014!

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösurfat.

Favoritprogram på TV?
Halvbrodern, Bron och Fröken Frimans Krig.

Bästa boken du har läst i år?
En dag av David Nicholls.

Största musikaliska upptäckten?
Mitt hårdrocks hjärta skäms över att säga det, men jag upptäckte att Wake me upp av Avicii faktiskt är bra.

Vad var din största framgång 2013?
Att jag börja kalla mig för feminist!

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat.

Något du önskade dig och fick?
När det gäller materiella ting så fick jag bland annat boken Under det rosa täcket av Nina Björk, i julklapp.

Något du önskade dig och inte fick?
En utbildning/anställning.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, hade gärna sluppit att vara arbetslös. Hade varit så himla fint om jag hade kommit in på en utbildning i höstas.

Vem saknade du?
Farmor.

Högsta önskan just nu?
Att 2014 ska bli ett så himla roligt år, med mer medgångar. Som en anställning!

1 kommentar :