fredag 1 januari 2016

2015 - listan

Ungefär tio kilo senare. 💪 Vävt klart min pläd.

Gjorde du något 2015 som du aldrig har gjort förut?:
Jag drejade en kruka av tio kilo lera i våras och blev förälskad i keramik. Efter det byggde jag ännu större krukor, packade keramikugn och blandade glasyr. Jag har framkallat film i mörkerrum, vävt en pläd, dumpstrat, haft en utställning med skolan, blev vegan i skolmatsalen och odlade ännu mer grönsaker.

Genomdrev du någon stor förändring?
Nej, det kan jag inte säga att jag gjorde. Men att jag skulle utbilda mig till keramiker trodde inte jag för ett år sedan, så det är ju en förändring.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej

Untitled Untitled

Vilket datum från 2015 kommer du alltid att minas?
Jag har inget speciellt datum från detta år. Möjligtvis den sista Maj, skolavslutning med den finaste klass jag har gått i.

Dog någon som stod dig nära?
Harald och Pipas, våra katter. Saknar de något enormt! <3

Vilka länder besökte du?
Danmark tillsammans med skolan

Bästa köpet?
100kg lera! :)

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag var hemma i Hidingeby och åt kakor med släkten.

Untitled Untitled

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mullsjö - konst, kreativitet och lera tillsammans med fina likasinnade kompisar. Odling, att få stå i grönsakslandet och skörda rödbetor, ärtor och morötter. Djuren och mina nya familjemedlemmar hönorna och Sofia.

Saknar du något 2015 som du hoppas på 2016?
Det blev varken någon konsert eller festival i år, det saknar jag och hoppas på 2016. En konsert vet jag att det blir i sommar, Iron Maiden!! :)

Vad önskar du att du gjort mer?
Fotograferat och blogga, eftersom det är roligt att ha ett arkiv att gå tillbaka och titta i.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösurfa, fasiken vad tid jag kan spendera framför surfpaddan.

Untitled Untitled

Favoritprogram på TV?
Bonde söker fru! Haha, vi har suttit bänkat varje onsdag och tittat på det i internatet.

Bästa boken läst i år?
Jag har läst väldigt lite i år, men läste en fin deckare i somras.

Största musikaliska upptäck?
Fortsätter som förra året och tycker att annan musik än hårdrock också kan vara bra. Typ lite svensk pop som spelas på P3. Haha

Vad var din största karriärmässiga framgång?
Att jag följde mitt hjärta och sökte till Mullsjö igen och keramikskolan. Det hade jag inte tänkt för ett år sedan, tänkte att det var lite bortkastad tid och att jag borde söka en utbildning som "ger ett jobb". Nu hoppas jag att det här året är det första steget i min "keramik-karriär".

Och din största framgång privat?
Svår fråga, men lite tryggare med mig själv och skiter lite mer i vad andra tycker.

Untitled Untitled

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra och mat till skolan.

Var du gladare eller ledsnare i år jämförelse med tidigare år?
Gladare :)

Vem saknade du?
Farmor

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Lärt känna en del nya fina personer i skolan och i min klass.

Något du önskade dig och fick?
En plats i keramikskolan!

Untitled Untitled

Finns det något som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Fred på jorden. Det har varit väldigt mycket hat, våld och rädsla i år, både utomlands och i Sverige. 

Vad är du mest stolt över?
Att jag vågar köra på det som är kul.

Högsta önskan just nu?
Att 2016 blir ett fint år och att jag hittar på något bra att göra i höst. Hoppas på att jorden blir en lite bättre plats. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar