söndag 7 februari 2016

Snö + skog = kärlek

Vinter i Mullsjö

Här i Mullsjö finns det inte någon snö längre kvar, men för någon vecka sedan hade vi ett fantastiskt vinterlandskap. Det var väldigt magiskt! Jag är ungefär bara utomhus de korta promenaderna jag går varje dag mellan varje hus på skolområdet. Så när det var så här fint väder tänkte jag var och varannan dag att jag borde ta en längre promenad med kameran, men så gick jag ner till keramikverkstan och vips var det mörkt. Men en onsdags förmiddag när jag inte hade någon lektion tog jag äntligen den där promenaden.


Vinter i Mullsjö
Vinter i Mullsjö

Jag gick ner till sjön och kollade ut över isen

Vinter i Mullsjö Vinter i Mullsjö Vinter i Mullsjö Vinter i Mullsjö Vinter i Mullsjö Vinter i Mullsjö Vinter i Mullsjö Vinter i Mullsjö

Fortsatte runt sjön via en liten stig i skogen

Vinter i Mullsjö

Det var så magiskt inne i skogen, med träden som var täckta av snö

Vinter i Mullsjö Vinter i Mullsjö Vinter i Mullsjö Vinter i Mullsjö

Avslutade med att ställa kameran på en stolpe och trycka in självutlösaren. Tycker jag ser lite ut som en tomtenisse. Sen kom jag på att det bara var tio minuter kvar till lunch och fick skynda mig tillbaka till skolan.

1 kommentar :

  1. Fina bilder. Vi har ingen snö kvar här heller. OCH NU VILL JAG INTE HA NÅGON SNÖ. Anita f

    SvaraRadera