fredag 21 oktober 2011

Det där med buss

Minusgrader när jag vänta på bussen, det var kalt. Jag frös och ingen buss kom. När nästan en halvtimme hade gått, bestämde jag mig för att gå till den andra busshållplatsen för att ta nästa buss(bussen går olika vägar). När jag står där och väntar på nästa buss med is klumpar till tår och läppar blåa som en klarhimmel kommer det en bil och svänger in på busshållplatsen. I framsättet sitter det två personer som pekar att jag ska sätta mig i baksättet. Vad fan? tänker jag, och öppnar bakdörren. "Väntar du på bussen?" frågar chauffören. "Ja", svarar jag. "Vart ska du?" frågar han då och jag svarar "stan, söder". Dem här två personerna var busschaufförer. Den som körde bussen som jag skulle med hade tydligen aldrig kört den här svängen förut så den hade kört efter direktbussarna. Så bra med chaufförer som inte vet hur den ska köra! Ja, nu fick jag iallafall åka bil till skolan och kom bara någon minut innan vi börja och hann undgå en utskällning från läraren. Det är ju bra, men jag har fryssitt nästan hela dagen. Blää, på dåliga busschaufförer som inte vet hur linjerna går, men hurra för bra chaufförer som hämtar en med bil!:)

Bjuder på två bilder på Anna, fotade i början av September:)


1 kommentar :