lördag 8 december 2012

Lucka 8. En bild från en av de bästa kvällarna i ditt liv.


En av de bästa kvällarna är helt klart när jag såg AC/DC live. 
Jag har sett dem två gånger, första gången var den 21 Juni 2009 på Ullevi. Jag var femton år gammal, och gick på min första rockkonsert med min pappa. AC/DC, mitt favoritband skulle jag se live. Tidigare hade jag ju bara sett dem på bilder och filmklipp på youtube, och trodde knappt de fans. Helt plötsligt befann dem sig framför mig, på riktigt och inte genom någon skärm. Vi hade dåliga sittplatser långt bort, och dem såg mest ut som små myror på scen. Men det var fantastiskt och så himla bra!

Bilden här ovan är från andra gången jag såg dem, den 3 Juni 2010 på Stockholm stadion. Skulle jag få välja en konsert att uppleva igen, skulle jag välja den. Eftersom vi hade ståplatser rätt långt fram, det var bättre förband(Hardcore Superstar) och jag var där med ett gäng bra personer. Alltså AC/DC konserter är så himla bra! För det första så spelar dem så jäkla bra och för det andra bjuder gubbarna på en sån himla bra show. Tror någ att det är min favorit konsert.

Jag hoppar verkligen att jag får uppleva en till AC/DC konsert, fast jag tror inte riktigt att dem kommer åka på någon mer turne. Men hoppas kan man.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar