lördag 2 augusti 2014

Sommarfrukostar

_MG_9206-w_MG_9209_MG_9211_MG_9212_MG_9214

Sommarfrukostar äts utomhus, under äppelträdet med utsikt över gärderna. Jag dricker kokkaffe och äter smörgås med egenodlad sallad och tomater, och fil med min egen hemmagjorda svartvinbärssylt. Det är så jäkla mycket sommar för mig och det bästa sättet att fira att det är helg. För när det inte är helg går jag upp i gryningen för att jobba på mitt sommarvikariat på ett städföretag. Skurar golv och tömmer soppkorgar. Så när jag har tid försöker jag att bada och njuta av solen så mycket som möjligt. Är utomhus ungefär hela tiden och mina fötter är smutsiga eftersom jag ständigt går barfota. Jag vill att sommaren ska vara kvar för evigt, men nu är det inte lång tid kvar tills träden står i brand. Så därför hinner jag inte att umgås med min dator speciellt mycket, ekar alltså som vanligt tomt här. Får ta tag i den stora redigeringshögen när regnet smattrar mot rutan.


1 kommentar :

  1. Att vara en sådan livsnjutare redan i så unga år bådar gott för din framtid.

    SvaraRadera