lördag 2 juli 2011

1 Juli 2011 - Iron Maiden ♥

Iron Maiden, fy fan dem är bra!:)
Grym konsert!
Jag funderar än på om jag bara drömde allt? Var jag på en Iron Maiden konsert? Jag tror det, iallafall kan huvudvärken och suset i öronen bevisa det. Ett rosa armband sitter runt min vänstra armled och jag har en ny Maiden tröja på mig. Det rosa armbandet fick man när man gick in på planen på Ullevi. Såg lite komiskt ut när alla händer som vevade i luften hade ett rosa armband runt sig. Äsch, det är HÅRDROCK!:)

Vi kom in på Ullevi vid fem-sex. Tror första förbandet Graveyard gick på scen vid sju.

Graveyard var så där tycker jag. Inte riktigt min musiksmak.

Andra förbandet var Sabaton.


Jag gillar Sabaton! Dem är grymma! Och dem gjorde mycket bra ifrån sig! Fick med publiken. Allsång och på slutet flyttade publiken på planen sig fram och det blev trångt. Vi stod rätt långt fram i mitten. Det var knappt man kunde röra sig utan att slå till någon som stod bredvid. Den som stod framför mig hoppade hela tiden på mina fötter och den som stod till höger om mig drog sin armbåge i mitt bröst hela tiden. Det var lite jobbigt!

Efter att Sabaton hade gått av scenen dröjde det en liten stund innan bandet som vi alla väntade på gick på scenen, Iron Maiden. Som öppningslåt hade dem Satelit 15...The final frontier. Först visades en film på tvskärmarna som satt på var sin sida av scenen. Det blev då galet på planen. I en våg drogs alla framot. Nu gick det inte röra sig. Det var ett enda stort kramkalas! Man dras fram och tillbaka, folk står på ens fötter och jag är någ inte ensam om att få lite lätt panik. Det var tur att jag hade pappa som höll i mig, annars hade jag fan dött! En kille stod på mina fötter, jag stod och slog honom på ryggen för att komma loss. Pappa drog med mig längre bak där det inte var lika mycket folk. Där det gick att röra sig och det stank inte av svett. Jag missade typ dem första två låtarna, för då var det kamp om liv och död. Men resten av konserten var en enda stor njutning! Fast jag hade så jävla ont i kroppen, det värkte i fötterna, ryggen och nacken, huvudvärken var nära och halsen skrek efter något att dricka. Men det sket jag i, jag fortsatte att sjung med, hoppa omkring och veva med armarna och göra hårdrockstecknet. Det var underbart! Där framme på scenen stod Iron Maiden, världens bästa band!


Jag tror Bruce och resten av Maiden blev lite rörd när hela Ullevi stod upp och klappade händerna och skrek mellan två låtar. Det var en hyllning som kunde ha varat hur länge som helst. Bruce satt tyst i mitten av scenen "Detta måste vara rekord i att klappa i händerna" säger han sedan. Det slutade när han drog i gång Blood Brothers, då blev det allsång istället. Blood Brothers är en av mina favorit låtar, den är grym!:)


Bruce säger mellan två låtar "Många tror att detta är våran sista turnering, men dem har fel, väldigt fel!"
Behöver jag säga att jag blev glad?! Trodde nästan att detta var deras sista. Nästa gång tror jag det blir sittplats.:)

En grym konsert, en grym dag! 
1 Juli 2011, en av mitt livs bästa dagar!
Kärlek till Iron Maiden! 
Det finns inte ord för hur bra dem är!
Det är sjukt hur mycket sex gamla gubbar kan betyda!
Som det stod i Aftonbladets tidning Hårdrock "En Iron Maiden konsert 2011 är ingen konsert! Det är för i helvete en religiös upplevelse".
Älskar Iron Maiden!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar