måndag 28 maj 2012

Ozzy Osbourne and Friends - Stockholms Stadion, 25 Maj 2012

Helgen har varit bra, fult upp! Den lilla tiden jag har varit hemma har jag skrivit på min uppsats om Tjernobyl, som jag redovisade och lämnade in idag. Men nu hoppar vi tillbaka till fredagen, som jag som sagt var till Stockholm för att se Ozzy Osbourne. Det var grymt bra! Vi kom fram till Stockholm vid 1-2-tiden efter en timmes felkörning plus parkeringslettande. Tiden innan konserten spenderades med att käka hamburgare på Hard Rock Cafe, gå i affärer och åka tunnelbana. 



Vid 6-tiden vandrade vi in på Stockholms Stadion. Den här gången blev det sittplats. Betydligt tråkigare men bekvämare och inga långa människor framför en som skymmer sikten, puttas och luktar svett. Förbandet Black Label Society var helt okej. Jag har inte hört dem innan, så det var nytt för mig. Efter en film på scenen med filmklipp ur Ozzys karriär till musik från Ozzy och Black Sabbath, kom äntligen The Prince of Darkness in på scen. Ozzy, Black Sabbath-basisten Geezer Butler, och resten av vännerna bjöd på en nästan två timmars grym show, med låtar från både Ozzys solokarrär och Black Sabbath. Det är svårt att inte bli glad av Ozzy, han bjuder på en sån glädje! Som ett barn på julafton, med värsta leendet hoppar han upp och ner och sprutar skum och vatten på publiken. Bästa låten för kvällen var "Mama, i coming home" allsång på hög nivå, hela stadion sjöng med! Mäktigt!










2 kommentarer :

  1. Hej!

    Hur lång tid spelade förbandet? Försöker räkna ut när Ozzy kommer gå på scen ikväll i Malmö, när förbandet går på kl 18.30. Tacksam för snabbt svar :)

    SvaraRadera
  2. Han gick på redan klockan 8 i Malmö :) Härligt konsert! Han måste vara världens gladaste hårdrockare! ;)

    SvaraRadera