söndag 23 januari 2011

Analogt...


Min söta Nikon FG
Bilderna är tagna för några veckor sedan. Tryckte in svartvit på kameran och bara lekte.:)
Kameran köpte jag på en aktion i våras, det var kärlek vid första ögonkastet. Måste köpa en rulle med film så jag kan ta några foton. Har fotat en gång med den men då blev det vita bilder. Vet inte om det är fel på mig eller kameran?

På tal om analogt så var jag hos Mormor och Morfar idag och kolla på gamla kort. Morfar tog tydligen mycket kort och framkallade själv. Kanske är det av Morfar jag har fått mitt fotointresse.:) Fick se några kort som Morfar har tagit och massor av andra gamla kort. Vilka olika storlekar det fanns på kort! Det var trevligt att se hur släkten såg ut och hur Mormor och Morfar såg ut som unga:).
Jag fick ett kort på Mormor och Morfar när dem gifte sig och ett kort på Morfar när han är typ 18-20. Tack tack!:) 
Analogt är så mysigt!

2 kommentarer :

  1. Så ut til å være et fint kamera. :) Analogt hørres moro ut. ;)

    Sv. Takk for kommentar på bloggen min.

    SvaraRadera
  2. Svar: Tack så mycket! :)

    Åh jag vill också fota lite film! Har en gammal Nikon FM här hemma, men tyvärr har jag bara ett 55mm f/3.5 objektiv till det. Skulle vilja ha något lite ljusstarkare, och kanske vidvinkligare.

    SvaraRadera